______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________

sobota 28. dubna 2012

Poznatky-Shrnutí

Zde bych chtěl shrnout do několika vět několik poznatků,které jsem získal nejen během tohoto experimentu,ale také všechny poznatky/zkušenosti získané za celou dobu co se tréninku HIT věnují.
 
         Jak už jsem naznačil v předešlém článku v číslech,můj trénink trval jen několik minut,na cvik jsem použil jen jednu sérií,na záda+nohy+ramena jsem používal 2-3 cviky,na paže a břicho jsem použil 1 cvik.
Ze začátku jsem používal rest-pause,sestupné série nebo také statické série.Později jsem cvičil už jen do pozitivního selhání .
Hodně se hovoří zda cvičit břicho nebo necvičit,já jelikož jsem endomorf břicho jsem zařadil vždy před HIIT a to jednu statickou sérií vzpory na loktech (most) a jedné statické série bočních vzporů,tento trénink trval jen 2 minuty!!!Později jsem použil jen jednu sérií a to rolování s míčem do pozitivního vyčerpání!!!
Obecně bych pro trénink břicha doporučil toto:

Pro Endomorfy :  1x/5-7 dnů  - jeden cvik na břicho,jedna série do pozitivního vyčerpání+statické selhání

Pro Ektomorfy a Mezomorfy : 1x/12-14 dnů - jeden cvik o jedné sérií do pozitivního vyčerpání

Během projektu jsem se také dostal do fáze přetrénování a to z důvodu (dle mého názoru) zařazení aerobního intervalového tréninku HIIT,přetrénování se hlavně projevilo nespavosti,tedy špatným usínáním a spánkem obecně,až když jsem vyřadil HIIT tak se okamžitě přetrénování ''vytratilo'' a znovu jsem okamžitě po zalehnutí usnul a tvrdě spal až do zazvonění budíku.
   Z tohoto usuzuji,že příliš častý aerobní trénink může být nebo je na překážkou v pokroku,měl by se tedy citlivě zařazovat podle regeneračních schopnosti každého jedince,ale u každého se to může lišit v rámci svých regeneračních schopností.
V mém případě si myslím,že optimální by bylo zařadit HIIT 1x/8-10 dní a ne 2x/ týdně tak jak jsem to ze začátku udělal.

To samé si myslím i o tréninku se závažím,myslím ,že mě vyhovuje pauza mezi tréninky 3-5 dní.



Celkově project hodnotím pozitivně,díky za pozornost..

Žádné komentáře:

Okomentovat